GWARANCJA ZADOWOLENIA
lub zwrot gotówki!

GWARANCJA ZADOWOLENIA
lub zwrot gotówki!

25 korzyści praktykowania wdzięczności + jak praktykować?
korzysci wdziecznosci po co praktykowac wdziecznosc

Praktykowanie wdzięczności ma pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Dzięki temu bardziej doceniamy to, co posiadamy i to, co otacza lub dzieje się wokół nas. Odczuwanie wdzięczności pozwala zatem na utrzymywanie wyższych wibracji i lepsze radzenie sobie w codzienności, szczególnie w trudnych dla nas sytuacjach. Zebraliśmy aż 25 korzyści codziennego praktykowania wdzięczności (na podstawie przeglądu badań).

Wdzięczność, czyli moc korzyści

Korzyści, które płyną z praktykowania wdzięczności, postanowiliśmy podzielić na 5 grup, ze względu na sposób ich oddziaływania na człowieka. Należą do nich:

  • Korzyści emocjonalne
  • Korzyści społeczne
  • Korzyści osobowościowe
  • Korzyści zawodowe
  • Korzyści zdrowotne.

Przyjrzyjmy się teraz im po kolei.

Korzyści emocjonalne praktykowania wdzięczności:

  1. Wpływa pozytywnie na nasze emocje i zdrowie emocjonalne,
  2. Zwiększa naszą samoocenę
  3. Wzmacnia pozytywne wibracje
  4. Poprawia stan psychiczny
  5. Trzyma wszystko co negatywne w dystansie

Korzyści społeczne praktyki wdzięczności:

  1. Doświadczamy więcej sympatii od innych
  2. Poprawiamy nasze relacje (również partnerskie)
  3. Zwiększamy empatię względem siebie i innych
  4. Dostajemy więcej pozytywnego feedbacku
  5. Wzmacniamy więzi rodzinne

Osobiste korzyści wdzięczności:

  1. Pozwala na być bardziej optymistycznymi Spraw, abyśmy byli bardziej optymistyczni
  2. Zwiększa naszą duchowość
  3. Otwiera nas na dzielenie się z innymi
  4. Zmniejsza sfokusowanie na materializm
  5. Otwiera nas na radość i szczęście życiowe

Efekty wdzięczności na polu zawodowym:

  1. Zwiększa efektywność naszej pracy
  2. Redukuje zniecierpliwienie i odczuwanie stresu
  3. Ułatwi podejmowanie decyzji
  4. Pozwoli znaleźć drogę zawodową lub sens obecnej
  5. Poprawia zdrowie psychiczne

Korzyści zdrowotne praktyki wdzięczności:

  1. Zmniejsza objawy depresji
  2. Obniża ciśnienie krwi
  3. Poprawi jakość snu
  4. Zachęca do większej aktywności fizycznej
  5. Wzmacnia ogólny stan zdrowia fizycznego

Jak praktykować wdzięczność?

Jak widać korzyści płynących z praktykowania wdzięczności jest naprawdę wiele i niezaprzeczalnie wspiera ona nas w codziennym życiu. Jednak trzeba zadać sobie pytanie, jak zacząć ją praktykować? Pomocne będą na pewno wszelkiego rodzaju afirmacje, ale praktykować wdzięczność można na kilka sposobów i ważne, aby znaleźć ten, który najbardziej będzie z nami rezonował. Oto kilka naszych propozycji:

Dziennik wdzięczności

To świetny sposób dla osób, które zaczynają swoją drogę w praktykowaniu wdzięczności. Zapisywanie codziennie, nawet drobnych rzeczy pozwoli zauważać ile dobra tak naprawdę nas otacza. Również lepiej przepracować życiowe lekcje, wyciągając z nich wiele dobrego dla siebie. Nie musimy od razu zapisywać 10 rzeczy, wystarczy na start wypisywać 1 do 2, aby zaczęły zadziewać się powolne zmiany w naszym postrzeganiu. W końcu kubek ciepłej kawy, zjedzenie pysznego ciastka, uśmiech kogoś spotkanego na ulicy albo po prostu słoneczny dzień – to już powody, aby być wdzięcznym.

https://wdziecznopis.pl/

Słoik wdzięczności

Słoik wdzięczności może być prawdziwą skarbnicą tego, za co możesz być wdzięczny. Nazbierane w nim karteczki pokażą Ci ile dobra spotyka Cię na co dzień w życiu. Wystarczy, że każdego dnia wrzucisz do niego karteczkę, na której wymienisz za co jesteś danego dnia wdzięczny. Dobrze jest po roku otworzyć słoik i podsumować wszystko, co dobrego nas w nim spotkało.

List wdzięczności

Wdzięczność poza własną praktyką, możemy też przelać na innych. Jak? A choćby pisząc do danej osoby, której jesteśmy wdzięczni list. To na pewno nie tylko będzie nośnikiem dobrej energii, ale i dobrą praktyką pokazującą, że wdzięcznością można się dzielić. 

Samą wdzięczność można traktować na różne sposoby, jako emocję, stan umysłu lub afirmację. Niezależnie od formy wyrazu, niesie ze sobą wiele radości i pozytywnych życiowych zmian i odczuwania większej ilości szczęścia. Co więcej ćwiczyć wdzięczność może każdy, niezależnie od wieku. 

Bo zmianę świata, najlepiej zacząć od zmiany samego siebie. 

Zamów dziennik wdzięczności WDZIĘCZNOPIS i zacznij regularną praktykę wdzięczności

>>> SPRAWDŹ <<<

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

wdzięcznopis logo

Na pewno nie chcesz spróbować praktyki wdzięczności?

Mamy dla Ciebie -10% na pierwszy zakup

Zapisz się do newslettera, aby otrzymać rabat i regularne przypomnienia e-mail o prowadzeniu dziennika wdzięczności.